• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

surfa i Frankrike

F

F.d. 12846

Guest
Jag ska till Frankrike via Tyskland i höst. Jag behöver tips på hur jag kan gå ut på nätet. Jag har hemma NetOne och det fungerar ju inte. Jag har inte telefon med internet utan behöver kunna koppla upp mot min laptop. Tacksam för alla tips.

Nisse och Nana

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: surfa i Frankrike

Hej,
vi körde in i Frankrike via Strasbourg. Tog en SFR butik i utkanten.
Boutique téléphones portables et ADSL SFR à STRASBOURG, Bas-Rhin - SATMI STRASBOURG
Hjälpsam tjej i butiken som pratade lite engelska, hon fixade allt bra.
För 40 Euro klarade vi oss i 2 veckor både i Frankrike och Schweiz.
Online 24 timmar, bra hastighet i början men den låga dög bra.
Fick visa pass vid registreringen och så skrev hon vår adress på samma gata som butiken :)

Hälsningar,
Nana o Nisse

F

F.d. 24550

Guest

Vi gjorde samma sak fast hos Orange. Köpte ett kontantkort i fjol och fyllde på det i år igen för 20€. Det blev obegränsat surfande i 4 veckor. Ganska billigt.
De var både engelsktalande och hjälpsamma i affären i Montpellier. Det är säkert likadant i någon annan större stad, dock ej i Saintes där de både var ohjälpsamma och o-engelsktalande.:mad:

//Hälsningar Evanders

F

F.d. 12846

Guest

Tack för spännande svar. Jag ska kolla.

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Vi gjorde samma sak fast hos Orange. Köpte ett kontantkort i fjol och fyllde på det i år igen för 20€. Det blev obegränsat surfande i 4 veckor. Ganska billigt.
De var både engelsktalande och hjälpsamma i affären i Montpellier. Det är säkert likadant i någon annan större stad, dock ej i Saintes där de både var ohjälpsamma och o-engelsktalande.:mad:

//Hälsningar Evanders

Har du möjligen gatuadressen i Montpellier? Var det i närheten av Palaves Les Flots?

//Eric

F

F.d. 24550

Guest

Vet inte exakt adress men det ligger i shoppingcentret Polygone som ligger vid Place de la Commedie.

//Evanders

Toppen