• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Summer till elfotsteg

F

F.d. 2735

Guest
Någon som vet var summern till elfotsteg som slutat fungerar sitter på en Adria A 670 sl 2010? Hittar ingen säkring som är sönder!
//Fredrik

F

F.d. 5110

Guest
Sv: Summer till elfotsteg

Skulle förr tro att det är brytaren som sitter vid elfotsteget som gett upp, eller så är det lite dålig kontakt till jord (-) vid kontakten - dat är det på min husbil...

/Lasse

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Jag hade problem med mitt steg, som inte ville gå in när jag startade bilen. Gjorde rent bodelsbatteriet med polrengörare (Biltema) och kladdade på sk polfett. Sen gick steget in med en farlig fart.

Mvh
larsemil

F

F.d. 53498

Guest

Vänd dig till återförsäljaren, du har väl garanti på en 2010:a. Kräv att säljaren fixar allt skit som är på en ny bil. Du har betalt ett stort antal 1000 lappar. Kräv att få en bil som fungerar. Den skall fungera på varenda punkt, därmed basta. Fixa inget själv. Ta betalt för resan till verkstaden, behöver du lämna bilen har du rätt till dubbla milpengar. Stå på dig, vi måste få säljare och leverantörer att ta sitt ansvar och leverera bilar som fungerar. För att få dom till det krävs att det kostar pengar när dom levererar saker som inte fungerar

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Bryteren som kjenner av at steget er inne er festet med en Alu-popnagel som også holder fast en jordingsledning for bryteren. Om bryteren er løs så har denne naglen røket og skulle erstattes med en skruv, har du garanti så la selgeren stå for jobbet. Har du ikke garanti så kan du skru ned dekselet og feste bryteren og ledningen igjen - en M4 skruv på 15 til 20 mm lengde fikser jobben.

Toppen