Hejsan, det finns några här som pysslat med elservo och det finns lite olika varianter.
Dels finns det en engelsk firma som har färdiga kit till Talbot som är deras variant på Fiat, Peugeot, Citroën chassit.
Deras bilar är ju för det mesta högerstyrda och kittet är lite anpassat till den varianten, men en medlem här monterade ett sådant kit och det verkar som man får ta ut drivmotorn genom reservhjulsbaljan för att få dit den.
Sedan finns det flera varianter typ den som Verktygsboden säljer här i Sverige (finns billigare pris på nätet) den är ju universal och behöver nog lite handpåläggning vid montering, samt det är möjligt att även den varianten måste ha motorn ut genom reservhjulsbaljan.
Båda dessa kan strula lite eftersom axeln till växelspaken ligger nära styrstången och kanske behöver ändras något för att gå fritt från servoenheten.
Sedan finns det troligen ännu nya kompletta servo kuggstångsenheter fortfarande på några firmor i typ Estland på andra sidan Östersjön, och de kostade inte så många tusenlappar har jag för mig.
Men då måste man ju ha en sevopump. Det finns de som har kombinerat detta med en elektrisk servopump som det finns rätt gott om.
Original remdriven pump finns att få tag i, men svårare med fästen m.m.
Då kan ev. även en liten enkel GMpump som satt i deras bilar i ett halvt sekel kanske vara en variant med hemgjorda fästen, för de är rätt lätta att justera trycket på.
M.v.h. JANKRO.
Ps. elmotorn ut genom reservhjulsbaljan kan vara nödvändig, för det är ju just den som tar plats under instrumentbrädan på våra vänsterstyrda bilar.
Eller ev. demontering av baljan och en ny hel täckplåt i stället.