Hej!
Igår gjorde vi premiärturen men vår husbil, En Knaus Sun Traveller 700DG. Det blev en natt för att prova lite och lära oss
.
Blev en toppen tur men hade lite problem med el som jag tänkte söka hjälp med här.
Igår gjorde vi premiärturen men vår husbil, En Knaus Sun Traveller 700DG. Det blev en natt för att prova lite och lära oss
Blev en toppen tur men hade lite problem med el som jag tänkte söka hjälp med här.
- Vi ”fricampade” så vi hade ingen tillgång till 230v men tänkte att 12v skulle fungera bra en natt. Men någon minut efter vi stannat bilen så knäpper det till och varmvatten beredaren tömmer sig, vattenpumpen fungerar inte och belysningen funkar inte. En röd lampa tänds också på panelen som indikerar ”underspänningindikering vattenpump, strömkrets 1 och 2 och Nöd till”. Någon som kan berätta något om detta för mig? Vill ju gärna kunna använda vattnet även på 12v.
- När det gäller batteri i bodelen så är det 1 batteri på 95ah. På släden som batteriet står på ser det ut som att ett batteri till skulle få plats. Brukar man ha 1 eller 2 batterier?