• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömlöst

• Startad av Startad av F.d. 23500
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 23500

Guest
Hejsan Jag undrar vad som kan vara fel vi stoppar i kabeln ute på väggen för att ladda igång batterier o starta upp bodelen efter ett par månader i vinterförvaring men det händer inget det är stendött. Det jag la märke till är att locket på kabelanslutningen är trasigt och den blåa klykan inne i uttaget inte hakar fast kan det ha med det att göra att det är någon slags spärr?

Sv: Strömlöst

Finns det någon knapp inne där du slår på 12v systemet? Det har jag i alla fall.

Kolla alla säkringar förstås!

Jo vi har ju på panelen men det händer inget har kollat säkringar !!

I de flesta bilarna brukar det sitta en säkringsautomat på inkommande 220V, som kan ha löst ut.

Nu har vi startat husbilen och då var det som att allt hoppade igång. Den står på laddning nu så vi får se vad som händer !!

Helt tomt bobatteri kan gi slike problem, men lading fra bilen overstyrer. Når spenningen i bobatteri er over sperregrensen på noen få volt så hopper allt i gang igjen.

Och har batterierna varit helt tomma bör du nog kolla upp dem, de kan ha tappat mycket i kapacitet. Kolla även så att laddningen av batterierna verkligen fungerar, så du inte bara kör på bilens eget elsystem när motorn är igång.

Tillbaka
Toppen