• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

Lasse o Laila

HBK Medlem
Kommun
Jörlanda
HBK-Nr
7687
Medlemskap
2026
Det finns tre 12-voltsuttag i bodelen varav två fungerar. Det uttag som sitter i skåpet för TV:n har lagt av. Jag har letat efter om det finns någon säkring - men kan inte hitta någon dylik. Finns det någon som kan ge tips om var jag kan göra i den fortsätta felsökningen? Hls Lasse i Kode

Sv: Strömlöst 12-voltsuttag i min Frankia 740-06

Säkringen bör sitta på Elektroblocket/laddaren.

På vissa fabrikat av 12V uttag finns en thermosäkring inbyggd i uttaget, denna går inte att byta utan man måste byta hela uttaget:mad:... kolla om det finns spänning i kablarna som matar uttaget.

//mats

Har du kollat att det inte är Tv sladden som är boven. Det går att skruva av toppen på kontakten och där sitter det en 4A glassäkring.

Jag har kollat, dubbelkollat, men ingen ström i uttaget. I elektroblocket har jag kollat alla synliga säkringar. Finns det möjligen någon gömd någonstans?

Jag har kollat, dubbelkollat, men ingen ström i uttaget. I elektroblocket har jag kollat alla synliga säkringar. Finns det möjligen någon gömd någonstans?

Har du mätt spänning på baksidan av uttaget?

//mats

Tillbaka
Toppen