• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömförbrukning sygic

B

Bengt & Gunni

Guest
Använder sygic i en Nexus 7.Laddar plattan med en usb laddare 5v, 2, 1A.Verkar som appen drar mer ström än laddaren ger.Trots att laddaren är inkopplad laddar batteriet ur , efter en längre tur är batteriet urladdat , så det varnas för låg batterispänning.Plattan har ändå fungerat men jag tycker inte det känns rätt.Har aldrig några batteriproblem vid annan användning av plattan.Har bytt usb laddare men ingen skillnad.Jag har inte hittat någon laddare som ger mer ström.Kanske finns det nån som har en lösning på problemet.

//Bengt

F

F.d. 58560

Guest
Sv: Strömförbrukning sygic

Hej.
jag har upplevt det samma fast den är på laddning så tar batteriet slut har blivit det efter den sista uppdateringen.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Detta låter kanske lite konstigt men använder du själva original laddkabeln?
Jag hade problemet med detta då jag köpte en billig kabel med usbladdare att den försåg telefonen med ström men den laddade inte upp den om jag nu inte stängde av telefonen under natten.
Jag kör också Sygic utan problem.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Finns det original laddkabel till HTC. Fick bara med en 220 volts kabel så jag köpte en kabel till plattan på Kjell o Co. Kanske den bara var för mobiltelefoner.
Tror inte det är relevant bara för Sygic för jag fick samma problem med CoPilot.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er viktig for USB lading om en skal ha mer enn 500 mA at en benytter en datakabel ikke en som bare er for lading. Ladere for 1000 og 2100 mA har signal på dataledere som forteller at de kan belastes - det ser ut til at de som har utstyr som trenger disse strømstyrkene har kopiert iPad signalene. Signalene er 2 forskjellige spenninger lavere enn 5V. En telefon eller plate som blir matet fra USB via 2 tråder 0 og +5V skal ikke trekke mer enn 500 mA.

B

Bengt & Gunni

Guest

Jag använder den laddkabeln som följde plattan,det kanske inte är en data kabel.Får försöka hitta en sån.Tack för tipset.

//Bengt

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2026

Finns det original laddkabel till HTC. Fick bara med en 220 volts kabel så jag köpte en kabel till plattan på Kjell o Co. Kanske den bara var för mobiltelefoner.
Tror inte det är relevant bara för Sygic för jag fick samma problem med CoPilot.

Jag fick samma problem med flyern när jag använde usb laddaren i bilen och beställde en orginal laddkabel från htc, nu är det inga problem med Copilote.

HTC Flyer Billaddare CC C500 - HTC Officiella Tillbehörs Shop - Sweden

Senast ändrad:
F

F.d. 940

Guest

Vi hade samma problem tidigare att plattan inte laddade upp när vi använde plattan i bilen.
Köpte då en strömkabel med USB-laddare på elgiganten som var till Samsung Tab 2.
Nu fungerar det perfekt,laddar upp plattan medan vi använder den.
USB-laddaren som var med var en Belkin tillverkad för Samsung Tab 2.
Tillverk.nr.N10117.
Arne.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Samsung Tab kräver 2 Ampere för att laddas vid användning. Jag köpte en 12V ->USB 2 Amp hos Kjell & Co.
Funkar bra med original laddkabel.

F

F.d. 58560

Guest

Hej.
Jag kör med orginalkabel den blev så när jag uppdatera syric,förut funka det bra.:confused:

B

Bengt & Gunni

Guest

Jag såg att NetOnNet har en laddare som ska ge 3.1A på ett USb uttag.I deras produktinformation står att den ska klara att ladda Google Nexus 7,vilket inte en 2,1A adapter gör.Den heter Degauss Dual Car charger 3,1A pris 249 kr.Som jag har förstått ska man kunna få ut en maxström, på 3,1A om man bara använder ett uttag.

//Bengt

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Kom på varför min HTC Flyer inte laddas fullt via USB uttaget i bilen.
USB uttaget ger bara 5V och Flyer skall ha 9V 1.67 A.

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022

på min Nexus 7 laddare står det 2.0 Ampere. Antar att du måste ha det för att kunna ladda upp den samtidigt som du använder den .....

Toppen