• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömbrytare i instrumentpanelen till Renault Maste 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Strömbrytare i instrumentpanelen till Renault Master 2008

Var kan man få tag i strömbrytare till instrumentpanelen till Renault Master 2008?
panel.JPG

Jag har varit hos Renault(Volvo) i Hässleholm men dom använder inte original utan sätter vanliga strömbrytare lite här och var i panelen.

F

F.d. 25277

Guest
Sv: Strömbrytare i instrumentpanelen till Renault Master 2008

Prova på en bilskrot. Där borde det finnas.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Har jag gjort men jag tänkte mej inte för. Finns ingen skrotad Renault med rektangulära strömbrytare, bara runda.

F

F.d. 14324

Guest

Du får lägga om taktik Kenth, åk tillbaka till volvo med fikabröd och fjäsk men klargör för dem att du inte åker därifrån förrän det har letat fram knappen i datorn och beställt en åt dig. :D
Är det en original strömbrytare så finns den i ett hörn i datorn, det svåra (ännu mer svårt) kan nog vara att hitta en med rätt symbol alternativ en utan symbol med rätt funktion.
Ett knep kan ju vara att pilla ur den du har och se om det finns ett reservdelsnummer på den och starta detektivarbetet med den som utgångspunkt.

Min inställning i såna här lägen är att det går att lösa, bara man hittar en reservdelsman/kvinna som är tillräckligt entusiastisk.

mvh jocke

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Du har en angrepsvinkel til: Renault Master selges også som Opel og Nissan, husker ikke modellnamnene her og nå.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Tack för tipsen. Jag är inne på att åka ner till Malmö. Där har det alltid funkat att skaka fram det jag behöver. Hässleholm är trots allt bara en sovstad och en inkomstkälla till korrupta .......

F

F.d. 14324

Guest

Nissan Interstar och Opel Movano heter de andra.

mvh jocke

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Har likadan strömställarpanel som du, där var tre upptagna, de två kvarvarande ej "uppbrutna". Jag använde en "plastkniv" och bände ut hela strömbrytarpaketet, sedan kunde jag lösgöra de två oanvända plastknapparna. Genom lite trixig ombyggnad med lämpliga tryckomkopplare och inbyggnad av lysdioder mitt i knappen har jag nu två fria brytare. Ena till en gråvattenventil, andra sluter jag minusledningen till extra kupéfläkten vid bordet. Behöver du bilder eller mer tips, kontakta mig eller så tar vi en titt vid årsmötesträffen!

F

F.d. 25774

Guest

Generalagenten är skyldig att hålla reservdelar i minst 10 år.
Dom kan inte säga nej, om så är fallet slå näven i bordet och be att
Få tala med reservdelschefen. Så ska du se på andra bullar, jams går sällan
hem.:cool:

Gudby

HBK Medlem
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2025

Hej !
Jag har också Renault Master fast en 12:a och jag beställde från Bilia (Volvo) i Solna, jag skulle ha en med slutande kontakt men fick en återfjädrande, dom har en katalog som dom visade olika knappar till olika saker. Det var beställningsvara.

/ Benke

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Generalagenten är skyldig att hålla reservdelar i minst 10 år.
Dom kan inte säga nej, om så är fallet slå näven i bordet och be att
Få tala med reservdelschefen. Så ska du se på andra bullar, jams går sällan
hem.:cool:

Var har du fått detta ifrån? Hur skulle det fungera? Vem reglerar detta rent juridiskt?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Strömbrytare i instrumentpanelen till Renault Maste 2008

Jag ställde exakt samma fråga till Renault Sverige. Efter en vecka och tre mail fram och tillbaka fick jag följande svar:

"[FONT=&quot]Delen finns att beställa från Frankrike. Det finns tyvärr inte någon tillgänglig i Sverige. Om du vill beställa den behöver du ta kontakt med din återförsäljare och uppge artikelnumret så kan de hjälpa dig med det."[/FONT]

För en gång skull gav jag upp och åkte till Biltema. Jag lånade frugans stekspade och efter 46 kr och 30 min med Victorinox blev resultatet detta:

sb1.JPG

sb2.JPG

sb3.JPG

Jag fortsätter sökandet. Skulle jag få fatt i original så är ingen skada skedd. Jag fick ju artikelnumret till ramen. :)

Senast ändrad:

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Keneth. Prova att ringa Benny på Autofrance. Om han har/kan beställa till Master vet jag ej men vad gäller reservdelar till personbilar han duktig. Ring och fråga!
KONTAKT
// Göte J

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Tackar. Närmre än att köra till Malmö och ducka för handgranater. Det var ju där dom satte in styrspaken till farthållaren och dom är både duktiga och trevliga på en och samma gång. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen