• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strålkastarproblem

toscana

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
930
Medlemskap
2026
HEJ igår besiktade jag min Carthago årsmodell 12 ,fick en 2 på halvljuset dålig ljusbild dom sa att jag skulle byta reflektorn , men jag ser inget fel på reflektorn .är det någon varit ute för detta? Hälsningar Toscana

pelsa.608

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
14162
Medlemskap
2025
Sv: Strålkastarproblem

Hej Toskana

Det räcker med att Glödlampan inte sitter exakt på plats för att
ljusbilden skall bli difus, kan även vara fel på glödlampan. lycka till.

mvh.pelsa608

Y

Yjons

Guest

Jag hade också lite dålig ljusbild men inte för dålig så bilen godkändes. Enl "bilprovaren" ger olika lampfabrikat olika ljusbild. T ex skulle Biltemas lampor ge extra dålig ljusbild. Inte vet jag, men det finns säkert synpunkter på detta.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Har använt Biltemas H4-lampor "sedan urminnes tider" på våra personbilar (2 st) och på husbilen, och aldrig haft problem.

I somras fick jag dock nedslag på den ena personbilen för diffus ljusbild. "Är det en Biltema-lampa, frågade han. Svaret var jakande, varefter jag fick byta till den reservlampa (en exakt likadan Biltema-lampa) som jag hade i handskfacket. Därefter var ljusbilden perfekt, och bilen godkänd.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2025

använder du sk 100watts glödlampa kan du bränna bort folielagret i ljusinsatsen känn med fingret i ljusinsatsen från baksidan när du tagit bort glödlampan

F

F.d. 58882

Guest
Toppen