Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har haft superkasst ljud i vår husbil, framförallt framhögtalarna på Fiat Dukato 2003. Det var lätt att öppna gallret för att komma åt högtalarna på instrumentpanelen, en flat skruvmejsel lirkade upp det enkelt. Hittade små dammiga högtalare, no name från Italien.
Stoppade alldeles nyss in 5.25" högtalare, djup 45mm.
"Dom originalhögtalarna som sitter bak i bodelen på vår Burstner T604, Blaupunkt"
Man måste ta bort två av fästanordningarna "Vingarna" på högtalaren men det måste man även göra på 4" tummaren.
Magneten eller huset bakom högtalaren, bakstycket eller vad det nu heter?
Den gamla var på 52mm i diameter och dom nya högtalarna har 70mm i diameter.
Vilken skillnad på ljud och jag är absolut ingen ljudfanatiker.
Varför jag testade med bodelshögtalarna var för att jag hittade inga med 35mm djup, att köpa högtalare utan att veta om dom passar är inte min melodi, det blev så bra ljud att dom får sitta kvar.
Mitt råd är att öppna och titta hur det ser ut innan ni köper på er några högtalare.
Nu ska vi byta Bilstereon och ersätta bodelshögtalarna men det är en annan historia.
Lycka till.