• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Storlek på elverk

leja4

HBK Medlem
Inlägg
490
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej
Hur många watt behöver ett litet elverk ha för att via bilens landströmsintag kunna ladda med min inbyggda 60A batteriladdare.
Laddaren är en kombination av laddare och inverter. Büttner MT ICC 1600 SI-N/60 A ( https://www.buettner-elektronik.de/...richter-ladegeraet-kombination-1600w-60a.html )

Mvh. Klas Nilsson
Hej !
Min mastervolt laddar med 60a och det är precis vad min Honda i10 klarar. Jag måste köra kylen på gasol när jag laddar annars löser elverket ut.
Jag kör el-verket på gasol men jag tror inte det är någon skillnad om man kör på bensin.
BBa
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Hej
När jag studerade bruksanvisnigen för min kombinerade laddare / inverter visade det sig att den har en funktion som gör att det går bra med ett 800w elverk. En liten växelbrytare gör det möjligt att växla mellan 3-6 eller 16A ingångsström. Om jag "landar" på en plats som bara är säkrad med 4A kan jag ändå använda kaffemaskinen genom att invertern går automatiskt in och hjälper till.IMG_20221215_192711.jpgScreenshot_20221215-192504.jpg
Tänk vad man kan när man läser bruksanvisnigen riktigt.
Mvh Klas Nilsson
 
Senast ändrad:
Toppen