F
F.d. 58989
Guest
Nu vet jag att vi i Sverige har en katastrofal vägskötsel av våra stora vägnät.
I en husbilsblogg kan man nu läsa att på E4 vid Umeå från Jokkmokk är det först glashalt, saltat och slaskigt och det går mängder med spolarvätska. När vi i slutet av januari körde ifrån Garmisch Partenkirchen med mängder av snö mot München, kanon väg, man vet o förstår o har beredskap att köra ut innan snön o halkan kommer, i Sverige gör man det efteråt, så alla lastbilar ligger avåkning eller inte kommer upp för backarna vi Hallandsåsen. Man har inte förstått vad detta kostar......Efter München hade vi snön jagande efter oss och i Kassel backarna ca 32 mil fullt av lastbilar.
Nu till poängen, inte en enda lastbil hade problem, än att dett snöade kraftigt och snön hängde i mängder på granarna vid vägen, det saltades duktigt, men hör o häpna vi spolade rutan en enda gång på vägen hem. Vi tror att detta beror på att man inte kör med dubbdäck i Tyskland. Dubbarna drar upp asfalten och det blir partiklar med olja som sätter dig på rutan hemma.
I en husbilsblogg kan man nu läsa att på E4 vid Umeå från Jokkmokk är det först glashalt, saltat och slaskigt och det går mängder med spolarvätska. När vi i slutet av januari körde ifrån Garmisch Partenkirchen med mängder av snö mot München, kanon väg, man vet o förstår o har beredskap att köra ut innan snön o halkan kommer, i Sverige gör man det efteråt, så alla lastbilar ligger avåkning eller inte kommer upp för backarna vi Hallandsåsen. Man har inte förstått vad detta kostar......Efter München hade vi snön jagande efter oss och i Kassel backarna ca 32 mil fullt av lastbilar.
Nu till poängen, inte en enda lastbil hade problem, än att dett snöade kraftigt och snön hängde i mängder på granarna vid vägen, det saltades duktigt, men hör o häpna vi spolade rutan en enda gång på vägen hem. Vi tror att detta beror på att man inte kör med dubbdäck i Tyskland. Dubbarna drar upp asfalten och det blir partiklar med olja som sätter dig på rutan hemma.