Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Förstår inte vad din glasmästare menade.Kanske som du säger ville sälja ny ruta.Tänkte bara på att bussrutor som är mycket större lagas flera gånger och håller ändå.Laga stenskott i framrutan på en helintegrerad HB är vanskligt enl. glasmätar'n. Bytte själv ruta för några månader sedan. Glasmästar'n sa att på en sådan stor ruta så är en lagning att betrakta som temporär & att det är stor risk att den fortsätter spricka. Orsaken skulle vara att rutans yta är så stor & rör sig mycket med temperaturväxlingar. Huruvida detta stämmer eller om han bara ville sälja en ny ruta vet jag inte men det blev ett byte för endast 1500:- i självrisk. Skulle man bekosta rutan själv så är priset till min EuraMobil Integra mellan 25 - 30000:-.
Bennie
Innan han sa att den behövde bytas så tryckte han med tummen på stenskottet & en av sprickorna stack då snabbt ca. 1 dm ut mot kanten. Tilläggas kan att stenskottet satt i ögonhöjd ca. 4 dm från kanten. För min del så är jag nöjd att han bytte. Gamla rutan var ju kanske sen HB'n var ny (2001) & var lite repig.
Bennie
Får du ett stenskott på rutan så sätt en tape över direkt så är sannolikheten större att det går att laga rutan utan att det syns efteråt.