• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stenaline Gøteborg - Kiel

Aaberg57

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
20178
Medlemskap
2025
Bestilte nå ferge fra Gøteborg til Kiel T/R i September. Bobil + 2 pensjonister. Fikk billigere pris ved og bestille gjennom Stenaline.no, enn ved og bestille under "Førmåner" på HBK hjemmeside. Ser ikke ut til at vi får de10% rabatt her som beskrevet på denne ruten.

Micke & Annika

HBK styrelse ledamot
Admin medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2025
Bestilte nå ferge fra Gøteborg til Kiel T/R i September. Bobil + 2 pensjonister. Fikk billigere pris ved og bestille gjennom Stenaline.no, enn ved og bestille under "Førmåner" på HBK hjemmeside. Ser ikke ut til at vi får de10% rabatt her som beskrevet på denne ruten.
Jag skulle vilja veta mer exakt vad du beställt ex datum för utresa och hemresa, antal passagerare, husdjur, storlek på husbilen, vilken valuta du köper biljett med etc.
Det är svårt med det du skriver att försöka återskapa bokningen
Här är en bild på priserna under september direkt från Husbilsklubben.se egna rabatt sida på Stena Line

1753874610347.png

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag skulle vilja veta mer exakt vad du beställt ex datum för utresa och hemresa, antal passagerare, husdjur, storlek på husbilen, vilken valuta du köper biljett med etc.
Här är en bild på priserna under september direkt från Husbilsklubben.se egna rabatt sida på Stena Line

Visa bilaga 240495
Är det inte det där med ekonomibiljett kontra vanlig ombokningsbar?

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Med tanke på hytt med tv en bra båt med restauranger och uppträdande och att man kommer en bit ner i tyskland och sparar mycket bränsle, så tycker jag som testat att man får mycket för pengarna. Har åkt de flesta vägarna! Tyvärr så har det varit lite otur första gången fick jag ont i magen av maten och tufft att köra ned till greven eftersom jag inte kunde äta deras efterlängtade snitzel.
Andra gången blev jag kraftigt förkyld vilket gjorde att jag fick ge upp att köra dit jag tänkt och fick kasta ankar tidigare. Som en pensionär som lever ett isolerat liv med mat och umgänge blir man ganska mottaglig för diverse sjukdomar har jag förstått.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
När vi boka resa så stod det att bara ett visst antal biljetter fick rabatt och givetvis fick inte vi en av dom.

Karlskrona-Polen

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Jag har testat alla färjor mellan Väst och Sydsverige till Tyskland och Polen och Stena håller helt klart en klass för sig. Även Finnlines från Malmö är bra och där är det lätt att få el till husbil/husvagn. Man får rabatt på Stena även med vanlig personbil

Aaberg57

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
20178
Medlemskap
2025

Visa bilaga 240495
Vi kjøpe utreise 2 september, og hjemreise 24 september.
2 pensjonærer, bobil under 4m høy lengde inntil 10 m.
I tillegg lugar + frokost begge veier, men dette er det vel ikke rabatt på.
Ved bestilling gjennom husbilsklubben fikk vi en pris på SEK 8 246,-
Når vi kjøpe tilsvarende på Stenaline.no betalte vi NOK 8 088,-
Kan også opplyse om at vi har flexi bilett begge veier

Toppen