• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Stena färjor

chakan

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
33652
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon här som lyckats boka en rabatterad biljett med Stena, har försökt i 2 dagar ( i Tyskland) men när alla uppgifter är ifyllda stannar det o den står o snurrar tills den kopplar ur ( bra internet)
kan det vara så är att dom har ” en speciell kö” där det är meningen att man skall tröttna o köpa den till fullpris via deras egen bokningsida där det gick utmärkt, även hemma där vi bokade utresan till Kiel
Kontaktade Stena och frågade om det var möjligt att lägga till rabattkod i efterskott, men detta är helt omöjligt var svaret,
Rätt mycket pengar i rabatt på en Kielbiljett som dom slipper att ” betala” och får gratis reklam i detta forum, vore intressant o höra om fler råkat ut för detta
För isåfall kan ju Stena betala till klubben om dom vill ha sin reklam här,
Mvh Håkan
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.080
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon här som lyckats boka en rabatterad biljett med Stena, har försökt i 2 dagar ( i Tyskland) men när alla uppgifter är ifyllda stannar det o den står o snurrar tills den kopplar ur ( bra internet)
kan det vara så är att dom har ” en speciell kö” där det är meningen att man skall tröttna o köpa den till fullpris via deras egen bokningsida där det gick utmärkt, även hemma där vi bokade utresan till Kiel
Kontaktade Stena och frågade om det var möjligt att lägga till rabattkod i efterskott, men detta är helt omöjligt var svaret,
Rätt mycket pengar i rabatt på en Kielbiljett som dom slipper att ” betala” och får gratis reklam i detta forum, vore intressant o höra om fler råkat ut för detta
För isåfall kan ju Stena betala till klubben om dom vill ha sin reklam här,
Mvh Håkan
Provade nyss, fungerar som det ska, priset kommer upp efter ett par sekunder.
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Bokade för en månad sedan utan problem även nu när jag bokade en ny resa så fick jag ”rabatt enligt avtal”
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Samma här. Stog bara och tuggade, då bytte jag mobildata från andra simkortet i telefonen och då funka det klockrent.
(Har telefon med dubbla simkort och det var telia som funka)
 

chakan

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
33652
Medlemskap
2024
Misstänkte det, 3 som operatör är verkligen ingen höjdare nånstans hittills genom Europatouren, tillbaka till Telia igen
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.877
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tre har problem i Tyskland. Står valet av nät på automatiskt, väljs tyvärr en operatör med väldigt dålig Internet förbindelse. Gå in i inställningar för mobilnät, gå vidare till val av nätverk, tryck där det står automatiskt och välj manuell, välj sedan Vodafone. Har haft överlägset bäst Internet i Tyskland på vår senaste resa. Förutom Tyskland är jag väldigt nöjd med 3 i övriga Europa.
 

chakan

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
33652
Medlemskap
2024
Tre har problem i Tyskland. Står valet av nät på automatiskt, väljs tyvärr en operatör med väldigt dålig Internet förbindelse. Gå in i inställningar för mobilnät, gå vidare till val av nätverk, tryck där det står automatiskt och välj manuell, välj sedan Vodafone. Har haft överlägset bäst Internet i Tyskland på vår senaste resa. Förutom Tyskland är jag väldigt nöjd med 3 i övriga Europa.
Vi har åkt i Tyskland Frankrike Italien nu, med vänner, vi har tre olika Abbonemang 3 , tele 2 och Telia och 3 har funkat sämst hela tiden,
Dom har snart problem i Sverige också där dom inte hängt med så när 3 g nätet släcks som är deras ” livlina när det är dålig täckning
( enligt en deras egna säljare,,,)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.877
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi har åkt i Tyskland Frankrike Italien nu, med vänner, vi har tre olika Abbonemang 3 , tele 2 och Telia och 3 har funkat sämst hela tiden,
Dom har snart problem i Sverige också där dom inte hängt med så när 3 g nätet släcks som är deras ” livlina när det är dålig täckning
( enligt en deras egna säljare,,,)
Ok. Kom hem igår efter 8 veckor i Europa, mest Kroatien. Vårt 3 har automatiskt levererat över förväntan överallt, utom i Tyskland. Men vid manuellt byte av nätoperatör till Vodafone, fungerade det riktigt bra även i Tyskland. Våra svenska providers har samarbete med olika nätoperatörer i Europa. Inte så sällan samma. Det har inget med täckningen i Sverige att göra. Här hemma ser jag att 3 är hyggligt framme med 4 G och även med 5 G. Telia är absolut i en klass för sig, men för oss med tre abonnemang inklusive simkort i routern, är de mer än dubbelt så dyra. Så mycket bättre är de inte!
 

chakan

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
33652
Medlemskap
2024
Ok. Kom hem igår efter 8 veckor i Europa, mest Kroatien. Vårt 3 har automatiskt levererat över förväntan överallt, utom i Tyskland. Men vid manuellt byte av nätoperatör till Vodafone, fungerade det riktigt bra även i Tyskland. Våra svenska providers har samarbete med olika nätoperatörer i Europa. Inte så sällan samma. Det har inget med täckningen i Sverige att göra. Här hemma ser jag att 3 är hyggligt framme med 4 G och även med 5 G. Telia är absolut i en klass för sig, men för oss med tre abonnemang inklusive simkort i routern, är de mer än dubbelt så dyra. Så mycket bättre är de inte!
Telia är dyrast utan tvivel, men dom har ju sitt budgetmärke Halebob som jag hade tidigare funkade klockrent i både Sverige o Eu men fick genom arbetet ett Tre världen för företag,
Och det är inte lika bra säger även andra medarbetare som är ute o reser, knivskarp konkurrens därute i etern,, så det är väl dom som har mest kapital för tillfället som får de bästa avtalen med samarbetsoperatörer ( en gissning ( själva telefonin är ju bra för det funkar i 80 länder även med surf)
 

Michael Fuxberg

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Malmö
HBK-Nr
37255
Medlemskap
2024
Hoppas att vi kan köra problemfritt jag harcolnia senior abonnemang 30gb surf bara undrar fungerar det i Ungern och Romenien ...motor med fouling som ska aktiveras
 
Toppen