• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stekt strömming A´la CalleInvierno

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Snart går strömmingen till både här och där och jag vill tipsa om en god variant.
Lägg dom rensade strömmingsfileerna i en blandning av antingen cream fraise,gräddfil, vanlig fil eller grädde smaksatt med lite fransk senap ,citronpeppar och salt.
Låt dem dra en stund.
Ta ströbröd ev. ihop med grovt rågmjöl och lägg upp strömmingsfileer med skinnsidan ned(.paneringen fastnar lagom bra efter marineringen)
Nu! skiva upp en lagrad ost ,gärna westerbotten och lägg på fileerna och toppa med ytterligare en strömmingsfile och vänd i ströbrödet.
Stek dem sakta i smör och vänta inte för länge med att vända dem så att osten smälter ut i pannan. Serveras på knäckebröd eller ihop med färsk potatis/mos.
En god såstill detta är en blandning av min senap gräddfil och majonnäs (lika delar) Blanda ev. i finhackad lök och dill i såsen.

Njut av denna delikatess
CalleInvieno:)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Stekt strömming A´la CalleInvierno

Senapspanerad strömming är jättegott. Har inte provat med ost emellan - låter gott - ska prövas!
:yes:
 
Toppen