Kan inte komma ifrån att man grunnar lite på hur statusen på femte växeln egentligen är.
Våra indikationer är inga, dvs inget vibrerande på spaken och inga konstigheter med att lägga i växel.
Men bilen har gått 12000 mil.
Så skall man börja forska i detta ,eller?
På våran alkovbil (2,5 l TD) vill jag ej lägga i femman under 80 km/tim.
Detta medför då att jag oftas kör i fyran i 80. Och det känns inte bra. Femman orkar
betydligt lägre hastighet, men då kommer problemet med oljesmörjningen
til femmans växel.
Så min nästa fråga är, skall jag drev om, och isåfall till vilket varv?
mvh
Werner
Våra indikationer är inga, dvs inget vibrerande på spaken och inga konstigheter med att lägga i växel.
Men bilen har gått 12000 mil.
Så skall man börja forska i detta ,eller?
På våran alkovbil (2,5 l TD) vill jag ej lägga i femman under 80 km/tim.
Detta medför då att jag oftas kör i fyran i 80. Och det känns inte bra. Femman orkar
betydligt lägre hastighet, men då kommer problemet med oljesmörjningen
til femmans växel.
Så min nästa fråga är, skall jag drev om, och isåfall till vilket varv?
mvh
Werner