Eva o Sven-Uno
HBK Medlem
Chassiefabrikat: Fiat
Årsmodell Chassie: 1996
Husbilsfabrikat: Hymer
Årsmodell Husbil: 1996
Ämnesområde: Motor
Har en Hymer Swing 544 -96 med Fiatmotor 2,5 tubodiesel med cat. (8600 mil)
Efter det att den t.ex stått över natten och det är lite kyligt på morgonen så är den trögstartad. (P.S Den är också direktinsprutad).
Senare under dagen får jag smyga mig på den annars startar den själv utan mig.
Det finns 1 glödstift (och skall så vara som) "glöder" om det är under c:a 9 grader. Alltså fungerar detta inte nu. Har försökt hitta om det är någon slang som läcker så att dieseln går för mycket i retur under natten/längre tidsintervall.
Har bytt en "tygslang" som satt längst fram undertill. Men det blev inte bättre. Kom på att originaltanklocket saknas och att det sitter ett universallock i. Kan det ha någon betydelse. Tacksam för råd vad det kan vara. Har bytt batteri men det hjälpte inte. Det känns lite oroligt när man mal och mal och den inte startar samt att man hör hur "kraften" minskar radikalt i batteriet. Det är ju också lite oroligt om man fricampar ute i skogen och den inte startar på morgonen.
Årsmodell Chassie: 1996
Husbilsfabrikat: Hymer
Årsmodell Husbil: 1996
Ämnesområde: Motor
Har en Hymer Swing 544 -96 med Fiatmotor 2,5 tubodiesel med cat. (8600 mil)
Efter det att den t.ex stått över natten och det är lite kyligt på morgonen så är den trögstartad. (P.S Den är också direktinsprutad).
Senare under dagen får jag smyga mig på den annars startar den själv utan mig.
Det finns 1 glödstift (och skall så vara som) "glöder" om det är under c:a 9 grader. Alltså fungerar detta inte nu. Har försökt hitta om det är någon slang som läcker så att dieseln går för mycket i retur under natten/längre tidsintervall.