• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Startspärr Ducato 2000

F

F.d. 29925

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 HDI
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: Frankia 800
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
Redan när jag skulle starta bilen på färjan blev det "nobben" vid första första försöket. Felet återkom därefter mer eller mindre regelbundet, ibland tog det 4 fyra försök innan "motorcodnyckel"-lampan slocknade och bilen gick att starta.
Väl hemkommen provade jag med reservnyckeln och även den röda nyckel med samma fenomen. Så nycklarna verka vara OK.
Så min frågar är helt enkelt var kan felet ligga? Tyvärr finns inga svar i den verkstadshandbok jag har till hands.
 
F

F.d. 29925

Guest
Har inte klarat av att lägga tid på projektet, men skall i dagarna framgent försöka att ta fram mått för en nyckel som funkar för att ta bort startspärren från pumpen. (Har svårt för drastiska lösningar). Hav förtröstan fler objekt lurar efter krökarna. (Mer eller mindre ovälkomna.)
 
Toppen