• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Startproblem går ej att lufta

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Har en Peugeot 1993 2.5 Td. Den startade direkt efter vintervilan men gick dåligt sedan dog den. Bytte dieselfilter samt fyllde upp koppen med diesel. När jag skall lufta med hjälp av den svarta knappen ovanpå filtret går knappen bara att trycka ner 2mm. Den går ej att lufta kommer inge diesel hur mycket jag än trycker. Kopplar jag bort inkommande dieselledning till filtret så går den svarta knappen att trycka ner ordentligt. På ledningen sitter det en Ventil?? med 2 elkablar. Vad är det. Har en immobilizer kan den på något sätt sitta samman med den ventilen. Jag kopplade lös dieselslangen före denna ventil då jag suger kommer det fram diesel. Så det känns som om felet är från denna ventil och fram till filtret! Till dieselfiltret är det kopplad några kablar vad gör dom??
Hoppas på hjälp

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Startproblem går ej att lufta

Det kallar jag för en "Norsk reset":twitcy::twitcy:
Vi kanske har norrmän i klubben som kallar det för något helt annat.:D

Toppen