• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Startproblem Fiat 3,0 liter motor 180Hk

gorols60

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2025
Hej
Har ett litet problem med min Carthago C line 2014. Har en 3,0 l motor på 180 HK med robotlåda.
Till mitt problem.
När man har kört en längre sträcka och motorn är genomvärm och stoppar motorn för en kort stund. T.ex Tankning!
När man försöker starta motorn tänder den till bara ett par takter för att därefter stoppa. Får göra flera försök och ofta med full gas för att den skall starta!
Aldrig några problem vid kall motor!
Bränslefiler är bytt.
Inga varningslampor lyser!

MatsMari

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2025
Jag hade det problemet, jag fick gasa lite och köra startmotorn då startar motorn, efter lite funderingar så lyssnade jag på startmotorn gick lite sakta än vad den ska göra. Precis som batteriet är dåligt, mitt hade jag precis bytt. Byte startmotorn så försvann problemet, startar alltid sen.

Toppen