• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Starta backkameran

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Någon som vet hur man startar backkameran i en Kenwood dnx540bt?
Kan inte läsa mig till det.
 
W

Weckman

Guest
Egentligen bara att lägga i backen så ska den starta, om dom nu inte har en strömbrytare på instrumentpanelen som tidigare ägare monterat.
Men misstänker att du inte hittat någon då du frågar. Ska vara kopplad till blå kabel där det står CAM
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Egentligen bara att lägga i backen så ska den starta, om dom nu inte har en strömbrytare på instrumentpanelen som tidigare ägare monterat.
Men misstänker att du inte hittat någon då du frågar. Ska vara kopplad till blå kabel där det står CAM
Inkopplad är den men tydligen stänger den av sig när man stänger av multimedjan. Man måste gå in i någon meny någonstans
 

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Har en radio inom samma Kenwood familj och jag trycker in volymknappen och får fram en ny meny nertill och där finns bl a CAMERA. Testa.
 
W

Weckman

Guest
Helt rätt isf. Strömmen till den blå kabeln märkt CAM är en trigger till kameran som startar när radion är på och ger en trigger/ström till kameran att starta när backen sätts på. Vissa sätter en kabel med direktström med en brytare att sätta på kameran, men bara när radion är på.
 
Toppen