• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Standby tält

Jopalm

HBK Intresserad
Kommun
Malmö
Hej
Är det någon som köpt ett svenska tält standby x och anslutit en husbil till det? Jag är intresserad av hur lätt eller svårt det är att köra ifrån eller komma tillbaka till det.
Mvh
OP

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Jag har haft det 5 år och vi åker ganska ofta ifrån det. Flärpen som ska ligga över taket har jag rullat ihop på en träregel så att de passar att lägga i rännan mellan tak och markis. Har fäst snören som löper i rännan framåt och bakåt. När vi åker flyttar jag över rullen och lägger på tälttaket och flyttar snörena så inte rullen kan ramla av. De snören som man spänner utefter bilen flyttar jag snett utåt där husbilen stod. Tar ca 15-20 min att fixa.

Toppen