• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stallplatser

F

F.d. 5414

Guest
Hej
Finns det gott om stallplatser i Europa och kan man fylla vatten.tömma toa och duscha där?

/Lisa

Sv: Stallplatser

Köp en Bordatlas så hittar du ca 4500 ställplatser i Europa.
Finns bara på tyska men även utan tyskkunskaper är den lätt att använda.

Bordatlas
Ove.G

Tack Ove! jag ska kola upp det tipset, trots att jag inte kan tyska:yes:

Dusch finns på flera orter, dock ej vanligt! Alltid mot speciell taxa.
hälsn
jyrki

Senast redigerad av en moderator:

Hei! Denne klubben har for medlemmer en ganske bra oversikt over stellplasser i utlandet i tillegg til Sverige. Den store fordelen er at den oppgir gateadresser og GPS-koordinater. Bare å være interessert, ikke betalende medlem, er etter mitt skjønn ikke smart. :-) Mvh!

Europa består ju av ganska många olika länder... Vi instämmer i att Bordatlas är utmärkt att ha med och går bra att använda, även om man inte kan tyska.

I t.ex. Tyskland finns det ju väldigt mycket ställplatser, och i Bordatlas kan man se vilken service som finns på varje ställe.

I t.ex. östeuropa finns det mest campingar, men där är campingarna å andra sidan enkla och billiga så de funkar lika bra som en ställplats.

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Tillbaka
Toppen