• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stötfångare

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Hej!
Råkade ut för en liten malör idag, backade på den enda lyktstolpen som fanns på parkeringen.
Resultatet blev en sprucken stötfångare samt blinkersglas och backljusglas.

Vet ni någon som kanske har dessa. Jag vet att jag såg en sådan på någon skrot men kommer inte ihåg vilken.
Husbilen är en Eura Mobil 632 2004

M.V.H
Kenneth
 

Bilagor

  • DSC_0408.JPG
    DSC_0408.JPG
    2,6 MB · Visningar: 20
  • DSC_0407.JPG
    DSC_0407.JPG
    1,1 MB · Visningar: 6

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Sv: Stötfångare

Hej Kolla med Sjöbo auto demontering 0416 511370 demonterar husbilar o husvagnar Om dom har EN EURAMOBIL vet jag ej men de brukar hjälpa till att hitta i BILDELSBASEN
MVH
LEFFE
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Stötfångare

Ibland är det bra med fantasilösa husbilstillverkare. Lyktglasen bör finnas någonstans nästan gratis, samma som på vår 2012 Fransos och de flesta andra.


Peter :)
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Stötfångare

jo tack för alla bra tips. glas å plast kanske det finns på Biltema eller liknande. själva sprickan är ju inte så stor, men så är det clarlacksytan som kanske inte är så lätt att få i ordning.//Kenneth
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Stötfångare

Jag rekommenderar dig att ta kontakt med en billackerare med plastlagning för att få ett pris på plastskadan.
Dom fixar det.
Krister.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stötfångare

Förmodar att stötfångaren är av typ armerad glasfiberplast. Relativt lätt att reparera.
Förmodar att färgen är Fiats-grå som har nummer RAL 7043.
Tar visserligen lite tid att laga om mycket av armeringen har fått stryk men brukar inte vara speciellt svårt.
Har själv fått laga min bakre ett par gånger den första när jag backade med bakändan upp över en gräsmatta där en stubbe gömde sig i gräset. Det lät väldigt illa och spräckte underdelen men syns inte ett dugg efter reparationen.
Andra gången blev det en skrapskada när det var för mycket nivåskillnad mellan vägen och vägrenen.
(Retfullt när det händer men sånt händer ju bara när man är på rulle.):)
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Stötfångare

När jag nu fått undersökt skadan lite mer nogrant så var det ju värre än jag önskat mig, när jag öppnade luckan till pannan har väggen flyttat sig 2 cm på insidan mot pannan, oj,oj. har anmält till försäkringen så nu blir det generalagenten som får ta sig ann detta.
Tack för alla välrekomenderade tips. Ha en god sommar vi kanske syns!//Kenneth
 
Toppen