• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

stödben

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Är det EP du tänker på så får du kontakta EP eftersom de inte säljes utan montering.

super10

HBK Medlem
Kommun
Skara
HBK-Nr
32223
Medlemskap
2025
jag tänker inte på ngt speciellt, antingen om man kan göra det sjävt eller någon som är seriös till ett vettigt pris. Det ser ju så himla praktiskt när man ser en husbil med stödben

Blaser338

HBK styrelse suppleant
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
jag tänker inte på ngt speciellt, antingen om man kan göra det sjävt eller någon som är seriös till ett vettigt pris. Det ser ju så himla praktiskt när man ser en husbil med stödben
Ja det är onekligen smidigt. Vad jag vet när det gäller EP så säljer de bara med montage. Kolla med husbilsskrotar, de kanske kan ha något. finns ju ett par. De jag kommer på så här direkt så är det akrota husvagn i väst och autodemontering i Sjöbo. Det finns ju även elektriska ben som tydligen ska vara ganska enkla att montera själv, om dem så finns det någon tråd på forumet men jag har ingen som helst erfarenhet av dem själv.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Det finns ju även elektriska ben som tydligen ska vara ganska enkla att montera själv, om dem så finns det någon tråd på forumet men jag har ingen som helst erfarenhet av dem själv.
Vi har sådana, och är mycket nöjda.

Dessutom har de flera fördelar, jämfört med hydrauliska ben:
Lägre pris
Lägre vikt
Lätta att montera själv
Ingen hydraulpump som tar plats
Kan inte sjunka ihop ens under längre tid (ingen olja som kan läcka ut)

Pålle

Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag kollade på Tesa-stödbenen.
Dom har väldigt kort lyfthöjd, 15cm!
Det gäller att man är beredd på detta, kolla att markfrigången är till fylles.
1748860889201.png

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Att tänka på vad gäller elektriska stödben är att de behöver ett visst avstånd för att kunna fällas ut. I alla fall de varianter jag sett...

Toppen