• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stänga aktiva appar i iPhone/iPad

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025
Hej!

Har retat mig på att batteriet tar slut så fort i min iPhone!

Kollade vilka appar som låg aktiva och drog ström....

Det var flera!(många)

För att åtgärda detta gjorde jag så här!

1) Dubbelklicka på startknappen
2) Aktivera de appar som är aktiva genom att hålla fingret över en av dom.
3) Apparna börjar vibrera....
4) Tryck på det röda minustecknet för varje app så försvinner dom.
5) Obs!!!! Apparna försvinner inte från telefonen utan bara görs inaktiva
...och ligger sådeles inte och drar ström i onödan

6) Detta fungerar även på iPad...Jag har kollat.

Detta gjorde en enorm skillnad på min iPhone som jag behövde ladda ideligen.

Detta kanske många av er därute visste redan, men kanske kan det hjälpa några:cool:!

Ha det gott!!"

Nettan & Christer

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8244
Medlemskap
2025
Sv: Stänga aktiva appar i iPhone/iPad

Japp, det där jag emellanåt men jag tycker det borde finnas en funktion för att stänga alla samtidigt, ibland är det som du säger MÅNGA att stänga.

Någon som vet?

//Christer

F

F.d. 4220

Guest

Japp, det där jag emellanåt men jag tycker det borde finnas en funktion för att stänga alla samtidigt, ibland är det som du säger MÅNGA att stänga.

Någon som vet?

//Christer

Funktionen för det är att starta om iFånen/iPaden. :D

Men allvarligt talat så kan jag hålla med om att det hade varit trevligt med en funktion som stänger alla i bulk. Kanske finns en app för det...
Samtidigt vill man ju inte stänga alla appar. Några vill i alla fall jag ha igång.

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Enligt min uppfattning är det endast WiFi och internetdelning som drar ström. Till skillnad mot Android behöver man därför inte stänga appar som ligger i viloläge. Möjligen kan dålig mottagning försämra batterikapaciteten.

Just nu har jag 99 appar som ligger i viloläge och har försämrat batterikapaciteten med en procent på nio timmar.

PS! Navigeringsappar drar naturligtvis ström då skärmen är tänd!

Senast ändrad:
F

F.d. 29910

Guest

Enligt min uppfattning är det endast WiFi och internetdelning som drar ström. Till skillnad mot Android behöver man därför inte stänga appar som ligger i viloläge. Möjligen kan dålig mottagning försämra batterikapaciteten.

Just nu har jag 99 appar som ligger i viloläge och har försämrat batterikapaciteten med en procent på nio timmar.

GPS:en, Bluetooth och Mediaspelaren(musik) drar oxå ström! Det finns till och med appar som varnar för att man skall ha telefonen ansluten till laddaren! Typ Waze och Cams Ahoy samt div. fartkamera appar!

Med Välniga Hälsningar!
/Malbeck

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Om man har jailbrakat sin Iphone så kan man laddaner en app som stängger samtligar appar och samtidigt frigör du minne på telefonen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man har jailbrakat sin Iphone så kan man laddaner en app som stängger samtligar appar och samtidigt frigör du minne på telefonen.

Man behöver inte stänga ned alla appar för att spara ström! Dessutom behöver man inte frigöra minne med en iPhone/iPad som i Android. Detta sköts automatiskt.

Med mina Androidlurar är det lätt att bli "tjock" om man inte för över apparna från telefonens minne tiil minneskortet. Det slipper jag med iPhone/iPad.

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

Man behöver inte stänga ned alla appar för att spara ström! Dessutom behöver man inte frigöra minne med en iPhone/iPad som i Android. Detta sköts automatiskt.

Med mina Androidlurar är det lätt att bli "tjock" om man inte för över apparna från telefonens minne tiil minneskortet. Det slipper jag med iPhone/iPad.

korrekt knarrevik. IOS appar drar ingen ström när dem är inaktiva, DÄREMOT, så drar mail, bluetooth (inte så mycket om man inte använder det aktivt), wlan , även notiser drar en del. Men framförallt så drar 3G. Har man dessutom halvtaskig täckning eller i värsta fall ingen täckning alls så dras batteriet ut på några timmar. Har man mail och mailen ska "notifieras" genom att visa förhandsgranskning så tänds och släcks skärmen ofta dessutom, drar ström ! Dra ner skärmens ljusstyrka kvällstid så sparar man mycket kraft!

jag som använder min telefon (och har hand om ca 60-70 till) får ut ca. 2 dagar batteritid när jag har samtliga funktioner på samt ringer ca. 1 timme per dag, har 6 olika mailkonton som antingen hämtar via push eller automatik (15 minuter) och lite spelande / surfande.
Stänger jag av allt i flygläge så klarar jag mig ca. 3,5 dag. (med stundtals mailande osv)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

jag som använder min telefon (och har hand om ca 60-70 till) får ut ca. 2 dagar batteritid när jag har samtliga funktioner på samt ringer ca. 1 timme per dag, har 6 olika mailkonton som antingen hämtar via push eller automatik (15 minuter) och lite spelande / surfande.

Jag har ungefär samma erfarenhet!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Min telefon har fått en otroligt bättre batterikapacitet sedan jag stängde av de aktiva programmen.

Kanske min telefon funkar annorlunda!!!!:confused:

Men jag kan inte motstå faktum....

Det är en enorm skillnad nu än innan!

Nu har jag 85 % kvar efter en dag!:D

Innan behövde jag ladda varje dag...

Så nånting måste det ha betytt att stänga av dessa aktiva appar.

I alla fall hos mig, jag är jättenöjd!:):)

Ha det gott därute!!!

F

F.d. 29910

Guest

GPS:en, Bluetooth och Mediaspelaren(musik) drar oxå ström! Det finns till och med appar som varnar för att man skall ha telefonen ansluten till laddaren! Typ Waze och Cams Ahoy samt div. fartkamera appar!

Med Välniga Hälsningar!
/Malbeck

Med andra ord Appar som är aktiva även i bakgrunden! (se ovan)

/Malbeck

Toppen