• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatslistan till POIviewer

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Tyckte det var dags att uppdatera hbk:s ställplatslista i min iPad. Tog därför först bort dom gamla i POIviewer och laddade därefter ner filen från oktober med foton. Men varför får jag inte med Sverige, Danmark, västra Frankrike, Spanien och Portugal? Av ca 3500 alltså bara ca 863.
 
Senast ändrad:

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Jag lyckades inte få ned det alls. Hur gjorde du?

Lena

Jag skulle gärna tala om hur jag gjorde men eftersom jag tydligen har gjort fel så är det bättre du ställer frågan till någon som kan eller följer den här tråden.
Lena
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Jag gjorde en test att lägga in punkterna på nytt men fick bara med kontinentens 863 poi. Tydligen fel på filen.

image.png
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Tack Knarrevik det var skönt (för mig) att höra, för en gångs skull gjorde jag alltså inte fel!!!:yes:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Tydligen fel på filen.

Nja, jag vet inte om vi ska dra den slutsatsen redan nu.
Filen fungerar på samma sätt som vanligt med Locus och visar 3565 platser, (bilder på tio-femton stickprov) så jag tror att det kan finnas fler variabler inblandade.
Om jag får låna min frus Iphone ska jag testa men POIViewer.

mvh jocke
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Kan det vara så enkelt att det tar så mycket plats att mina 3,5 GB inte räcker till allt?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Kan det vara så enkelt att det tar så mycket plats att mina 3,5 GB inte räcker till allt?

Nej, jag har drygt 70 GB ledigt för tillfället, det beror alltså inte på minnesbrist.
Jag laddade ned alla platserna för en tid sedan så något har hänt senaste tiden.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Nä, jag kan inte vara till någon större hjälp i detta fall, jag misslyckades helt med detta idag. :oops:

mvh jocke
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatslistan till POIviewer

Nä, jag kan inte vara till någon större hjälp i detta fall, jag misslyckades helt med detta idag. :oops:

mvh jocke

Så konstigt men hoppas det går att ordna. Har inte kollat men ställplatslistan utan foton finns väl kvar. Får ladda ner den i stället.
 
Toppen