• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatslistan på GPS

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Hej alla!
Jah har försökt i säkert 2 timmar att få in den senaste ställplatslistan i min Garmin 660FM utan att lyckas.
Jag har aldrig stött på liknande problem förut, förstår ingenting. Kanske för sent på dygnet... Jag får ett meddelande som säger att filen är ogiltig-ändå har jag laddat en färdig csv-fil. Jag har uppgraderat programvaran på min GPS, jag har ominstallerat PoI-loader mm. Jag skulle även uppgradera fartkameror och kontrollplatser som jag tankade från Speedcam.tk- samma meddelande fick jag på de filerna. Finns det någon som ev vet vad jag gör för fel..
Hoppas på hjälp.
Johan:mcride:
 
F

F.d. 243

Guest
Sv: Ställplatslistan på GPS

Hej
Har en Garmin 200 och det går inte att lägga in csv filer utan de måste omvandlas till
gpx filer. Vet inte om din gps kräver samma filändelser.
Fick samma felsvar när jag jag försökte lägga in csv filer.
 

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatslistan på GPS

Hej igen.
Jag har nyss skaffat en ny laptop med Vista-system. Jag har inte lärt mig detta ännu. Jag sparade helt enkelt ner filerna på min hårddisk på ett felaktigt sätt. Nu funkar det:yes:

Johan:mcride:
 
Toppen