• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser

F

F.d. 50266

Guest
Denna eviga och mycket väsentliga fråga om ställplatser kan inte nog diskuteras. Öland är ett lysande exempel på hur man har fixat till platser för oss husbilsåkare. Alla dessa småbåtshamnar o fiskehamnar som har upplåtits för oss till en rimlig kostnad. Det finns flera exempel på denna typ an ställplatser, senast stod jag en natt i Åmål, lite torftigt i jämf. med de Öländska platserna men ändå ett gott kommunalt arbete. Runt våra kuster o sjöar finns en mängd fina platser där båtklubbarna kan fixa till ställplatser och dessutom få in välbehövliga kronor till klubbkassan. Många av oss husbilsåkare har ofta varit båtåkare och uppskattar ju det vattennära livet. Kort o gott slå ett slag för att alla dessa marinor öppnar upp för oss till allas glädje o nytta.

Toppen