• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser

Mia ÅD

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
32931
Medlemskap
2022
Första året som husbils ägare som jag är. Undrar jag hur är det med alla utmärkta ställplaser som inte är vid campingar. Hur länge får man stå? Max 24 timmar enligt grannen och att jag inte får ställa ut varesig bord eller stolar. Även en undran gäller vanliga allmänna regeln ställa sig ex på skogsväg 24 tim (samma som att slå upp ett övernattnings tält)?
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Vi stannade i 3 månader på Ställplats i Spanien och ingen var gladare än ägaren. Standarden var som på camping men priset mindre än hälften!
Det förstår jag ,men här hemma är oftast husbilsägare som ojar sig att man får inte stanna så länge man vill ! I utlandet är det ingen som kommer med såna påpekande i alla fall har jag aldrig blivit utsatt till detta och jag brukar stanna länge på parkeringen som är oftast gratis !
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vi stannade i 3 månader på Ställplats i Spanien och ingen var gladare än ägaren. Standarden var som på camping men priset mindre än hälften!
Detta varierar stort, både standard och pris utomlands, många har höjt priserna runt 20 Euro är ganska vanligt och begränsningar på hur länge du får stå finns också.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi försöker få med så många upplysningar som möjligt på klubbens karta över husbilsplatser som vi i HBP Admin tillsammans med medlemmarna håller uppdaterad så gott det går. I början kan kan man mestadels använda dessa platser, de räcker länge: Husbilsplatser | Husbilsklubben.se
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Fast om man är inte online utomlands då kan man inte se platserna här på forumet så jag använder Campercontact offline utomlands har nämligen gratis abonnemang Wifog som gäller bara här hemma
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Detta varierar stort, både standard och pris utomlands, många har höjt priserna runt 20 Euro är ganska vanligt och begränsningar på hur länge du får stå finns också.
Har under 11 år inte betalat mer än 12 € för Ställplats. Oftast bara 6-9 €!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har under 11 år inte betalat mer än 12 € för Ställplats. Oftast bara 6-9 €!
Jag har under senaste månaden inte betalat under 15Euro som mest 24Euro, det är dom priserna som gäller 2022,visste går det att hitta billigare om man bara vill parkera.
Jag väljer sällan ställplats efter priset.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Jag har under senaste månaden inte betalat under 15Euro som mest 24Euro, det är dom priserna som gäller 2022,visste går det att hitta billigare om man bara vill parkera.
Jag väljer sällan ställplats efter priset.
Eftersom du anger priset i € förmodar jag att det gäller ställplatser i utlandet och då finns det knappast några som kostar mer än 12-13 €! Parkering kostar, tack o lov, fortfarande ingenting!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Eftersom du anger priset i € förmodar jag att det gäller ställplatser i utlandet och då finns det knappast några som kostar mer än 12-13 €! Parkering kostar, tack o lov, fortfarande ingenting!
Du får nog uppdatera dig på prisbilden utomlands, även parkering får man betala för ibland,men idag hade jag tur det räckte med p-skiva.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Du får nog uppdatera dig på prisbilden utomlands, även parkering får man betala för ibland,men idag hade jag tur det räckte med p-skiva.
Efter 5 månader i Tyskland, Holland, Spanien, Portugal, Frankrike och Danmark från november -21 - april -22 är jag tämligen uppdaterad.
Vi stog ca 45-50 dagar på betalställplats och gav aldrig mer än 10 € och så sov vi över på ca 90 fria ställplatser och ett 10-tal fria parkeringar. Lycka till!
 
Toppen