• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser i planering

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej!
Läste i Hallandsposten från den 22/1 att Laholms vikarierande turistchefen Reino Jacobsson har planer att ordna ett tiotal utspridda uppställningsplatser för husbilar vid Hjörneredsjöarna. Detta är en mycket fin naturplats dit vi åkt många gånger genom åren med personbil, det finns till nuläget inga bra parkeringsplatser så vi har inte åkt dit sedan vi skaffade husbil.
Hjörnered hette en by som lades under vatten när man byggde ut kraftverken i Lagan och jag kan tänka mig att detta då var mycket tråkigt för de som var tvugna att flytta. Men nu har det blivit ett fint naturområde med sammanhängande vatten med Lagen som flöde.
Det står inget om där kommer att bli några servicemöjligheter mer än att det skall byggas någon form av servicebyggnad. Skall undersöka lite hur tidsplanen ser ut och vad för service som planeras. Jag återkommer med närmare uppgifter och lägger in dem i ställplatslistan.

Kjell Thornbratt
 
Toppen