• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats Karlskrona

F

F.d. 55464

Guest
Hejsan alla goa vänner !
Skickade idag detta förslag till till turistchefen i vår gamla stad.

Hejsan !
Jag och min fru har lämnat in ett medborgarförslag på att anlägga en s.k ställplats på Hattholmen i.o.m. att nybyggnation skall startas där.Antalet husbilsägare ökar i stor takt. 40tallisterna är nu på gång att gå i pension. Det är en stark köpgrupp,många av dom kommer att införskaffa en husbil istället för sommarstuga eller husvagn.Många kommuner, b.l.a Karlshamn har uppmärksammat detta och är på bettet.Nuvarande ställplats i Handelshamnen är alldeles för liten och har krånglig service ang, el vatten och grå och svartvattentömningVi är övertygade om att en nyanlagt ställplats. Noga genomtänkt service för husbilsturisterna, skulle gynna K-na väldigt mycket.Preemmacken ligger i anslutning till Hattholmen och det vore perfekt om dom utökade servicen med en LPG station ( påfyllnadsstation av gasolflaskor).Dom närmaste Lpg-stationerna för tillfället finns i i Mönsterås och Åhus.Om du kan påverka våra kommunpolitiker och berörda näringsidkare i positiv riktning i denna fråga, så är vi övertygade om att detta skulle bli ett lyft för kommunen.

Senast redigerad av en moderator:
Sv: Ställplats Karlskrona

nu börja planering av husbilsplatser Men du var ligger hattholmen? jag avvakta men vi skulle behöva husbilsplatser i Ronneby men in vid brunnen utan kanske ute i saxemara vid badplatsen där har vi fina gräsplaner m,m, ha en bra dag:mh4::blabla:

Tillbaka
Toppen