• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sprucken fälg

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Åter har en fälg spruckit i svetsen vid ventilen på min Fiat Ducato (Rapido). Det är fälg nummer 2 som har spruckit på samma ställe, tur att jag var hemma och upptäckte det tidigt. Har kontaktat återförsäljaren med frågan om dom har fått in fler som har rapporterat detta, "tror att jag har fått rapport om 4-5 st" var svaret. Tycker att det är dåligt att Fiat inte går ut med en info om detta, det kan hända en olycka om man inte är observant. Jag "brukar" kolla trycket var gång vi skall på en längre tur, nu blir det nog lite oftare.

Lasse

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Sprucken fälg

Hej, jag är inte riktigt klar över var svetsen vid ventilen är, kan du förklara lite närmare? :)

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026

Fäljarna är svetsade samman och svetsen som är närmast ventilen har spruckigt, skall ta ett foto i dag och lägga in så det är lättare att se.

Lasse

F

F.d. 25098

Guest

Hej.

Är det 15" eller 16" fälgar eller kanske båda storlekarna?

Peter.

F

F.d. 3297

Guest

Jag brukar som standard kolla däcken varje gång jag tankar.
Dessutom om bilen stått still några dar och jag börjar köra.

En liten batteridriven luftpump och skarvsladd så behöver man inte
leta luftställe.

Toppen