• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Språkförbistring

aukja

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2024
På hemvägen norrifrån stannade jag vid Ångersjöns rastplats norr om Söderhamn för att tömma toatanken. Latrinutrymmet låg vid bussarnas p-plats o där stod en utländsk turistbuss med öppen framdörr. Kunde inte vänta på att de skulle åka utan tog tag i dörren för att öppna och hörde då skrik innifrån. Förvånad väntade jag och så öppnades dörren försiktigt av en äldre kvinna som letade efter spolknappen! Jag förstod vad som hänt- hon hade använt utslagsvasken som toa!! No toilett sa jag. It's for this och pekade på toatanken.
För henne betydde tydligen Latrin toa och hon måste blivit förvånad över svenska toaletters utseende! Bussen kom från Polen. Hur som helst väckte det hela glada skratt från alla som uppfattade situationen - även damen själv.
Tanke- kanske skulle man lägga till en överkorsad skylt med info No toilet på dörren till latrinen?
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Språkförbistring

En annan toa historia från en gammal vän.
Han körde tradare genom Tyskland på 70talet.
Blev tvungen att gå på toa och satt sig i ett trångt bås.
Plötsligt slets dörren upp och en stor tant bakade in i redoställning.
Han lyckades avvärja en latrin-katastrof.
 
Toppen