• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spolning

F

F.d. 4503

Guest
Kanske någon teknisk person kan hjälpa mig. Helt grön i denna nya värld. Det kommer inget vatten när jag trycker på spolning i toaletten. Snälla hjälp.
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Spolning

Detta hände mig för några år sedan och i mitt fall var det en säkring som var "blåst". I mitt fall var säkringen placerad inne bakom luckan i sidan på husbilen. Hittade den efter ha studerat toa-manualen. Gack och gör detsamma!

Göran T625
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.262
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Spolning

Lite svårt att svara då du inte skriver vilken bil det gäller, om det är tryckvattensystem eller inte. Jag kastar därför ut ett litet hugskott:

Kan det vara så att huvudbrytaren till vattenpumpen inte är tillslagen? På vår bil funkar inte toalettens panel om pumpen är avslagen, inte spolningen heller.
 
F

F.d. 4503

Guest
Sv: Spolning

Tack snälla ni för snabba svar.Förstår att ni vill ha lite mer info.
Jag har en Knaus sport traveller. Thetford toalett.
Detta problem uppdagades efter vinterförvaring. Vi hade nog inte tömt vattnet bra. Efter förvaring fanns Vatten kvar i vattenröret, där man ser hur mycket man fyllt i spolningstanken. Vi tömde ut vattnet och då fanns det svarta klumpar i det. Dock inte upptäckt nått läckage.
Vad tror ni om detta?
 
Toppen