• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spårsändare

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2025
Hej!
Har inskaffat en spårsändare till bilen. Försäkringsbolaget hävdade att en sådan skulle finnas i bilen.
Men har nog inte full koll på hur den fungerar ännu. Är det någon mer som har någon sådan? Det går tydligen att ringa upp den och dels starta den och sedan få kordinater om var den befinner sig.
/ Frank

F

F.d. 58621

Guest
Sv: Spårsändare

Hej Frank,
vilket försäkringsbolag kräver spårsändare?
Jag är också intresserad av spårsändare, vilken har du köpt och var köpte du den?
V-backen

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2025

V- backen:
Trygg Hansa om värdet var högre än 1mille.
Köpte den på Classe till en peng om 1690.
Heter et-10.

Cartagofrik:
Hur fungerar din? är det bara att ringa upp den när du vill ha info? Kan du också starta den via telefon?

/ Frank

F

F.d. 5361

Guest

Spårsändare hjälpa ingenting

Med "GSM Blocker" eller "GSM Jammer" förstöra man varje GSM-signal
Biltjuven skratta bara :twitcy:
Jammer funka i diameter med 10 till 20 meter
Kan man köpa överallt för par $$$, EUR eller SEK

Annan stöldskydd är mycket bättre

Hälsningar

Norbert

F

F.d. 5949

Guest

jag har en spårsändare redknows minifinder

den har navigatorlarm och virationslarm, såfort bilen flyttas eller vibrerar
sänder den sms till din mobil, det kommer en kartbild i din telefon med kordinater
telefonnumret som den ska sända till (upp till 3 st) anges på redknows hemsida
som man loggar in på Mvh Krister

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Hej Norbert

Din grammatiska svenska är ungefär lika dålig som min tyska, man förstår vad du menar men det är precis på gränsen och ditt inlägg i denna tråd känns väldigt förvirrat

För det första så är en GPS Tracker inte framtagen eller tänkt som ett stöldskydd.
Den är framtagen för att fastsälla den exakta lokaliseringen av ett fordon, inte för att skydda ett fordon mot inbrott.

Du skriver att man kan man köpa en GSM Jammer ( störningssändare ) överallt för ett par $$
, € eller SEK. !!!!!
Var har du fått detta ifrån, en störningssändare är duktigt olaglig och får inte säljas i Europa, det är mycket allvarligt att inneha en sådan ” militär utrustning ” civilt.
Långt värre straff än att stjäla en husbil.

Toppen