• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spänning Truma Combi

JKQ_0581

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
37508
Medlemskap
2023
Hej vänner,

Har en SunLiving från 2020 Trumavärmare som går på gasol. Nyligen dog denna och jag fick genom Truma/Alde support information om att fläktmotorn sannolikt gått sönder. Köpte en ny motor och har nu bytt denna. (Verkligen inte helt lätt att göra detta). Hur som helst, när jag mäter på inkommande kablar verkar dessa vara utan spänning. Har försökt att hitta säkringen till dessa men har inte hittat någon brunnen säkring.

Min tanke nu för att lösa mitt problem är att göra en nya matning från batteriet för att få spänning på kretskortet.

Mina funderingar är, vilken säkring bör jag använda ?

Någon av er som vet var befintlig säkring kan tänkas finnas? Har kollat igenom och det ser ut som att alla är hela, vilket dom sannolikt inte är.

Tack på förhand för kloka råd
 

JKQ_0581

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
37508
Medlemskap
2023
Har du mätt på säkringen att den är hel. Dom kan se hela ut men säkrast att plocka ut och ohm mäta säkringen
Nej. Är osäker på vilken säkring som är till enheten. Det är inte uppenbart och obefintligt dokumenterat. Borde vara en 8 eller 10 ampere tänker jag. Testar att dra i kablar för att se var det rör på sig kring batteriet men utan resultat.

En tanke jag hade nu för att snabbt testa med spänning är att dra ny matning från batteriet med en säkring emellan.
 
Toppen