• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

sovalkovsfönster

F

F.d. 14604

Guest
Glömde stänga fönstret till sov alkoven när jag var ute igår varpå det liksom blåste bort :mad: Trodde att sånt var fast skruvat, men upptäckte att det sitter bara i pinnen som man ställer upp fönstret med, själva rutan är inskjuten i en list som 70 km/tim hjälper till att flytta (flyga). Man är ny med husbil ;) Problemet verkar nu vara att få tag i en ny ruta. Var inne på en firma som säljer husbilar men dom kliade sej bara i huvudet.....Nån som vet var jag kan få tag i en ruta? (hymer -99)
 
F

F.d. 14604

Guest
Sv: sovalkovsfönster

Jag provade med hymer center, dom ville ha 2700:- för den lilla rutan:mad:
Dyrare än jag trodde att glömma fönstret.........
Nån som vet om något annat ställe?
 

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2024
Sv: sovalkovsfönster

Jag råkade ut för samma sak för två år sedan. Turligt nog befann jag mig i Tyskland och hittade en Hymerverkstad i Peine. Vår husbil då var en Solifer årsmodell 2002 men i grunden en Hymer 544 och förre ägaren hade lämnat kvar en folder med europas alla Hymerverkstäder. Kostnad för ett nytt fönster var ca 1000 kronor och för själva bytet betalde vi 200kr. Nu vet jag inte vad du har för modell, men är det en typ 544 med litet rektangulärt alkovfönster är frågan om du inte skall beställa ett från tyskland. Själva bytet är inte så svårt.
Hälsningar
Lennart
 
F

F.d. 6130

Guest
Sv: sovalkovsfönster

Annars kan man ju åka till Hymer fabriken i tyskland.
Nu minns jag inte bara vart det låg, finns säkert info på nätet:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: sovalkovsfönster

Det är säkert den bästa lösningen,att man åker ner så kan man ta nyta med nöje:music-icon:
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: sovalkovsfönster

Förslag; Hymer i Ängelholm (borde finnas i Stockhom oxå!) eller Wiklunds Husvagnscenter i Bjuv (Skåne).
Lena
 
F

F.d. 14604

Guest
Sv: sovalkovsfönster

Nu har jag beställt den billiga rutan 2712:- + porto......:(
Jag ska aldrig mer glömma stänga den........lärdomspengar!
Man kan väl äta gröt en vecka på semestern:twitcy:
 
Toppen