• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SOS.

F

F.d. 6238

Guest
Hej på Er i Klubben.

Jag har ett problem.
Jag har köpt en TV men kan inte få den att funka. Är det någon vänlig människa som kan hjälpa mig när vi kommer till Älghult, undrar Kurt
 
F

F.d. 9346

Guest
Sv: SOS.

jag har 2 antenner till bilen, nya ej använda, som jag ej behöver, vill du köpa? måste veta senast nu fre kväll, så jag tar med dem i så fall, åker lördag tidig morgon neråt
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: SOS.

Bussigt av Dig men antenn har jag. Vet ej vad felet är men jag tackar nej, hls Kurt
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: SOS.

Hej Kurt

Du kanske behöver en digitalbox ?

På de flesta platser i Sverige så behövs det nu. :wideeyed:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: SOS.

Hej Carina, jag har köpt en digitalbox och jag får bild på en skärm som säger. --Ingen signal-- Jag har alltså en separat skärm men jag vet inte hur jag skall ansluta antennkabeln, hls Kurt
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: SOS.

Har du scart-ingång på tv'n så ansluter du en scart mellan digitalboxen och tv'n. På digitalboxen står det säkert "TV" där du skall ansluta scartsladden. Antennkontakten sätter du i digitalboxen. Det finns bara ett ställe där den passar eftersom det skall vara en hane (med pigg) på antennsladden.
Efter det så väljer du av-läge på tv'n, kan stå "AV/TV" på den knappen. Har du fler än en scartingång på tv'n så får du se vilken du valt. Dom kan heta scart 1 och scart 2 eller E1 och E2.
Nu skall du se en meny på tv-skärmen om både tv'n och digitalboxen är på.
Den menyn ser olika ut beroende på fabrikat och versioner.
Leta dig fram i menyn på digitalboxen till automatisk stationssökning.
Digitalboxen är nu din kanalväljare.
Kolla här, även om du inte har samma box så är principen densamma:
http://www.digilive.se/DVBT/Download/Manual_Swe_21x14.pdf
:yes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: SOS.

Hej Loomis och 1000 tack för Ditt svar, jag är mycket tacksam för detta.

Problemet är att jag har ingen tv i bilen att koppla boxen till utan jag har en skärm.

Sedan har jag en massa kablar men hur jag än kopplar så får jag samma resultat, -- INGEN SIGNAL-- på skärmen.

Nej det kanske är bättre att koppla ihop den bärbara datorn till något program så att man kan se flera program.
Hls Kurt
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: SOS.

Enda möjligheten att koppla en fristående skärm till en digitalbox är att båda har anslutning för composit video, tror jag.
Tror inte det finns någon skärm med scartingång heller.
Om det är en VGA-skärm du har så kräver den analog RGB + synk-signaler.
Jag skulle gå till en tv-handlare och frågat om han har någon trasig 12v-tv.
Trasig på det sättet att kanalväljaren är kass. Den behöver inte du utan du klarar dig med ingångar för Audio och Video på baksidan eller en scartkontakt.
:confused:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: SOS.

:cool: Tjena kurt, kolla hur du har satt ihop kontakten till antennsladden, jag hade samma problem vid instalationen att det kom upp en text med INGEN SIGNAL, jag böt kontakt på antennsladden in till boxen, och vips kom det en bild i rutan, PS se till att skärmen på kabeln blir ordentligt åtdragen.

Lycka till.
 
Toppen