• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Sommardäck

R.aspen

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Norrköping
Hej!

Slänger ut en allmän fråga om däck. Jag ska byta till aluminiumfälgar på min husbil och står i valet och kvalet om jag bara ska köpa fälgar och lägga över dom gamla däcken som har ca 5mm kvar eller om man ska köpa med nya däck och sälja dom andra. Det är väl lättare att sälja med mina däck än bara plåtfälgar.
Har kollat på michelin agilis som jag har på idag och även kumho kc53, nån som kan ge råd om kumho däcket?
Kumho är ca 600kr billigare per däck och fått skapliga recensioner vad jag kunnat läsa mig till.

Tacksam för råd och tips till en färsking på husbilsägande

mvh
Raspen
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag har gjort som du på en av mina bilar (bytt till alufälgar) var också i valet och kvalet.
Men jag satsade på nya däck eftersom jag dels kunde sälja stålfälgarna med däck och "sparade" in montage kostnaden till nästa däck byte (blir ju ganska snart eftersom man bör byta vid 3mm mönsterdjup.
Jag kör på Michelin Agilis och tycker de funkar bra.
 

R.aspen

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Norrköping
Jag har gjort som du på en av mina bilar (bytt till alufälgar) var också i valet och kvalet.
Men jag satsade på nya däck eftersom jag dels kunde sälja stålfälgarna med däck och "sparade" in montage kostnaden till nästa däck byte (blir ju ganska snart eftersom man bör byta vid 3mm mönsterdjup.
Jag kör på Michelin Agilis och tycker de funkar bra.
Tack Bäckis!

Det llutar nog åt helt nytt och sälja resterande. Det borde väl förhoppningsvis vara lättsålt hoppas jag.
 
Toppen