• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solskydd (Thermoisolering) på utsidan eller insidan av fönsterna.

Holmarna

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
44219
Medlemskap
2025
Hej. Är ny husbilsägare och har dålig koll på allt, men skulle vilja investera i någon typ av solskydd till fönsterna. Har draperier på insidan av fönsterna, men vill använda dem så sparsamt som möjligt, rädd för att de ska gå sönder. Nu undrar jag vad som är mest lämpligt som solskydd, insidan av fönsterna eller utsidan? Har inte min husbil förvarad i närheten, så om jag ska använda mig av utvändiga så är jag rädd för att de försvinner vid första stormen. Insidan av fönsterna skulle då kännas säkrare men då får man ett fortfarande ett väldigt varm fönster vid solsken som kanske ökar värmen i bilen. Jag önska lite goda råd av er som har använt olika modeller av solskydd innan jag utför något köp. Håkan

Toppen