• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solpanel.--Inte Solcell

I

Inger-Lisbeth

Guest
Kära kollegor, och många som är mycket kunniga.Nu tycker jag vi skall använda ordet "solpanel"viket är det rätta benämningen, istället för "solceller".En solpanel består av ett visst antal solceller och monteras i huvudsak via att limma panelen mot taket och att sedan lägga takgenomförningen under panelen, detta som ett extra skydd. Men består taket av ett sk. "löst tak" så måste panelen monteras på ett annat sätt som passar just för det fordonet som har detta tak.
Denna produkt tycker jag att alla fritidsfordon skall utrustas som standard, lika mycket som att alla husbilar (sk.kjolat fordon, ej slät under) skall vara utrustade med stänkskydd detta som ett skydd för att inte få upp fukt bak vi hörnen. (via virvlar vid körning i regn)
Tack för detta lilla inlägg
Inger-Lisbeth
:twitcy::wub:

Toppen