• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vildmark

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
33113
Medlemskap
2022
Sitter här i ruskvädret och trålar nätet efter allt om och kring husbilar. Så hamnade jag på konsumentverkets hemsida och såg att ”Svenskt Fordonsskydd” var svartlistad. Tyckte det lät bekant och mycket riktigt så låg en av deras fakturor bland våra kommande betalningar. Plockade ut den och arkiverade den i cylinderarkivet. Så började jag fundera, Vi fick två års garanti på vår husbil av handlaren genom ”Solidab”, undrade hur den var så jag googlade och såg till min förfäran att usla 1.4 i omdöme på Trustpilot. Så nu undrar jag om ni har några erfarenheter av Solid?
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag tycker, att det är bättre att ta ev kostnader själv OM det nu skulle inträffa något oförutsett.

Man får massor av erbjudanden i brevlådan och på andra sätt, teckna det här och "du behöver inte betala något extra".
Nähä, men man blir upplåst i någon typ av abonnemang och för varje år som inget händer - ökar sannolikheten att det
händer nog något snart och så fortsätter man betala stigande premier i all oändlighet...

Nya prylar ska egentligen inte gå sönder och samtidigt går alltid gamla prylar sönder för eller senare, men då vill nog
inget försäkringsbolag ta den smällen och ersättningen reduceras ofta till noll pga åldersavdrag.

Samtidigt har jag respekt för dom som väljer att köpa assistansförsäkring av trygghetsskäl och väljer bort självrisken.
Känns säkert tryggt och alla har vi valmöjligheten att göra si eller så. Men se upp med bolag, som hamnar långt ner
på förtroendeskalan. Det ger ju en vink om att allt inte fungerar som det är tänkt.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sitter här i ruskvädret och trålar nätet efter allt om och kring husbilar. Så hamnade jag på konsumentverkets hemsida och såg att ”Svenskt Fordonsskydd” var svartlistad. Tyckte det lät bekant och mycket riktigt så låg en av deras fakturor bland våra kommande betalningar. Plockade ut den och arkiverade den i cylinderarkivet. Så började jag fundera, Vi fick två års garanti på vår husbil av handlaren genom ”Solidab”, undrade hur den var så jag googlade och såg till min förfäran att usla 1.4 i omdöme på Trustpilot. Så nu undrar jag om ni har några erfarenheter av Solid?
Du har ju fått denna garanti och i denna klubb är gratis gott. Men läs på och glöm inte att du har den. Frågan är vad handlaren betalat? Hade du kunnat pruta motsvarande?
 

Vildmark

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
33113
Medlemskap
2022
Du har ju fått denna garanti och i denna klubb är gratis gott. Men läs på och glöm inte att du har den. Frågan är vad handlaren betalat? Hade du kunnat pruta motsvarande?
Det är sant som du säger, gratis är gott men vad är gratis här i livet? Jag har med all säkerhet betalat för garantin i priset för husbilen men när man läser att folk som försöker få ut sin garanti nekas med invecklade argument tills de helt enkelt tröttnar, då blir jag orolig. Vi får hoppas att vi inte behöver använda försäkringen.
 
Toppen