• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solfilm för bodelsfönster.......

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Solfilm för bodelsfönster.......

På min förra husbil hade jag mycket mörka fönster av glas. När vi var söderut och bilen stod med långsidan mot solen blev de mycket varma. Undrar om platsfönster tål detta.
Sir Ralph, du är ju gärna söderut, hur mår dina mörka plastfönster?
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Solfilm för bodelsfönster.......

Jag har monterat solfilm på en tidigare husbil vi hade. Det blev mycket snyggt och jag var mycket nöjd med resultatet......ända tills det hade gått 2 månader och jag upptäckte att solfilmen lossnade igen.
Solfilmen fäste inte tillräckligt bra på plast. Det är ingen bra idé att prova detta.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Solfilm för bodelsfönster.......

Och där står det i klartext: OBS! Får ej monteras på plastfönster.
jag har satt på sidofönstren.Problemet kommer kanske först när det ska tas bort .inte mitt problem.
Kolla att du får rätt styrka på filmen .Lätt att få fel.Mitt syns knappt.Ska göra om det ,om det går att ta bort det gamla.Ups! Lite dåligt att LaStrada inte har färgade rutor från fabrik.Det har till och med Weinsberg som är en discount Knaus.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Solfilm för bodelsfönster.......

På min förra husbil hade jag mycket mörka fönster av glas. När vi var söderut och bilen stod med långsidan mot solen blev de mycket varma. Undrar om platsfönster tål detta.
Sir Ralph, du är ju gärna söderut, hur mår dina mörka plastfönster?

Såg detta först nu. Vi har legat här på Costa Brava i värsta solen nu i en vecka. Jag har ingen nackdel av mina mörka plastrutor. Tvärtom svalt och skönt som det går i denna sol. Insynsskyddet är det bästa...
 
Toppen