• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solceller

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Visst vore det bra om staten lämnade bidrag till solceller på husbilar och husvagnar, det skulle nog sparas en hel del energi på det, men alla har väl det redan på taken :rolleyes:
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Solceller

Herre Gud!!!!!
Vårt land är förstörd av bidragstänkande! Vem skulle betala det?
Snart kan man inte ens ta en bira utan att be om lite bidrag till det! SKÄRPNING!!!
Stefan

Var ser du att jag begär ett bidrag?? Skrev att det vore bra men att alla redan har det på taken. jag tjänar så bra att jag skrattar hela vägen till banken :D ,, Inte behöver du ta i så mycket för så lite Stefan, Ölen bjuder jag på utan bidrag

Mvh Pelle
 
Senast ändrad:

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Solceller

Jag har inga solceller och vill heller inte att staten skall lämna bidrag. När solen lyser är det oftast varmt ute, då behöver jag inte energi till uppvärmning utan bara till kaffekokaren och tv (vilket man lätt kan klara sig utan). Att tro att det blir stora besparingar på det är inte realistiskt. Vi utrustar våra husbilar med solceller till dyra pengar utan att tänka om man faktiskt har nytta av dem. Om man åker mycket söderöver och fricampar, solklart (!) med solceller men stannar man mest i Sverige, fricampar mycket och använder bilen på vintern måste ett elverk vara mycket mer användbart.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Solceller

Japp, så är det dax att spåra ut från ämnet igen ser jag. Med solpanel slipper jag stå vid stolpen. Enda nackdelen med solpanel är att den gnager på maxvikten:twitcy:
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Solceller

Herre Gud!!!!!
Snart kan man inte ens ta en bira utan att be om lite bidrag till det!
Stefan
Det finns starka krafter (SHR) som vill sänka restaurangmomsen i Sverige. Maud O. vill sänka restaurangmomsen från 25 till 12%. Så det finns hopp att snart få bidrag även när du dricker din bira på restaurang.:D Julian
PS
Ursäkta, nu har jag väl gått helt utanför linjerna, förstås!:cool:
DS
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Solceller

Elverket gnager väl mer på maxvikten! Dessutom kräver elverket illaluktande bensin!

Så sant. Man kan inte få allt. Skulle vara intressant och vet vad som är mest miljöbelastande (om man inbegriper tillverkning av utrustningen också); nytillverkade solceller vart 3:e år när man byter bil eller ett elverk som använder fossilt bränsle som man flyttar från bil till bil.

Men som någon påpekade, nu är jag utanför ämnet igen.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Solceller

Nu blev det något fel? Solcellerna finns ju också kvar, och fortsätter att ladda batterier, bara inte dina? Om du inte plockar av dom förståss :)
 
Senast ändrad:
Toppen