• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solceller?

• Startad av Startad av F.d. 3753
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 3753

Guest
Hur har ni löst detta med kabelgenomföringen från taket?
Det känns ju inte kul att borra hål i taket med de risker med fukt som detta medför. Finns det andra bra alternativ att få in en kabel på ett säkert sätt?

Sv: Solceller?

Hej!
Som tur var så sitter min taklucka alldeles inpå panelen så då var det ingen match att dra kablar genom lucka.Ibland måste man ha tur!
Hälsningar/Zlatko

Senast ändrad:

Har tagit lite bilder på min kabeldragning genom taklucka

Bild 758.jpg

Bild 759.jpg

Bild 763.jpg

Bild 760.jpg

Hej Husbilsteknikern, välkommen i gemenskapen, vore kul med fler medlemmar från Eslöv, har bara noterat "Kastanjen" hittills så tveka inte!

Vi har varit medl sen påsk 2007 o sällan har vi haft så kul o fått så mkt nyttig kunskap o tips som från alla här i husbilsklubben!

Lena & Jan (alias oboen)
:mcride:

Såååå vill jag också ha det!
Inga hål i taket, mer än dom som redan finns.
:yes:

Inga problem det finns kabelgenomföringar till kablarna tätningsmedel finns i båttillbehörsaffärerna dom har även kabelgenomföringar finns det möjlighet att montera ovanför toa n om det skulle börja droppa regnvatten är väldigt tunt min hade jag ovanför garderoben och det har inte läckt jag monterade den 2007 ca.

anders

Då får du veva ner rutan och dra in sladden den vägen eller i kanten på ett fönster:tongue:

Tillbaka
Toppen