• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solceller på Adria Coral 655

Janne1965

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Borås
Hej på Er
Jag har en fråga om solcell montage på min bil. Med tanke på alla takluckor så är det mycket begränsad plats för 2 paneler direkt på taket och jag lurar på att sätta dom på railsen med aluminium profiler. Frågan är, går det och håller dom för detta? Varje panel väger ca 11,5kg.
Någon som vet om detta är görligt?
Mvh
Janne
 

Janne1965

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Borås
Hej på Er
Jag har en fråga om solcell montage på min bil. Med tanke på alla takluckor så är det mycket begränsad plats för 2 paneler direkt på taket och jag lurar på att sätta dom på railsen med aluminium profiler. Frågan är, går det och håller dom för detta? Varje panel väger ca 11,5kg.
Någon som vet om detta är görligt?
Mvh
Janne
Ingen som vet?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Vet inte exakt hur det ser ut på just din bil men visst skall railsen hålla för ett par paneler.

Jag tänker själv sätta fast två paneler på min bil med hjälp av två aluminiumprofiler tvärs över taket mellan railsen. Man får ta ett par stabila profiler bara så dom inte kommer i svängning.
 

Janne1965

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Borås
IMG_20210428_172222.jpg
 
Toppen