• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

sog

F

F.d. 58542

Guest
hej

efter som det inte går att söka på bara 3 bokstäver har jag inte lyckats hitta så mycket om sog.

jag har gått och sneglat på sog ganska länge, men jag har bara nån mm
från tanken till dörren....
finns det nåt annat sätt att montera på än vad man sett på div bilder och installationsanvisningar?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: sog

hej

efter som det inte går att söka på bara 3 bokstäver har jag inte lyckats hitta så mycket om sog.

jag har gått och sneglat på sog ganska länge, men jag har bara nån mm
från tanken till dörren....
finns det nåt annat sätt att montera på än vad man sett på div bilder och installationsanvisningar?

Normalmontering er at viften settes i døren rett over toppen på tanken og slangen inn mot hengslene og at en utnytter den plassen som er ved siden av tanken til litt ekstra lengde på slangen. Slangen kobles i dag inn på en nippel som settes inn istedet for den utlufting som er orginal på tanken. På utsiden av døren monteres filterholderen slik at åpningen fra viften kommer så høyt som mulig i filteret. Det finnes masse ekstra plass over tanken i de fleste bilene, konstruksjonen på toa-tronen gir denne plassen.

Hvis toa sitter på dørsiden, så bør en vurdere en av de alternative løsningene fra Sog:
over tak eller med rør til motsatt side av bilen, begge løsninger med viften montert i røret.

Toppen