• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Soffa från transporter till iveco daily

Vildsvinet

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
KUNGSBACKA
Har hittat bäddsoffa till vw transporter och caravell.
Just nu sitter jag på tåget för att köpa min iveco daily dubbelhytt som jag ska bygga om.
Min fundering är
1 passar soffan?
2 Går en sådan soffa att flytta i golvskenan relativt lätt?
3 om det är olika system är det mycket jobb att sätta in vw rails i iveco daily?

Mvh Marcus
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Har hittat bäddsoffa till vw transporter och caravell.
Just nu sitter jag på tåget för att köpa min iveco daily dubbelhytt som jag ska bygga om.
Min fundering är
1 passar soffan?
2 Går en sådan soffa att flytta i golvskenan relativt lätt?
3 om det är olika system är det mycket jobb att sätta in vw rails i iveco daily?

Mvh Marcus
Hur gick det med soffan?
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Den lär inte passa rakt av om den ska fästas i befintliga fästen. En kompis till mig köper ny skåpbil var 3e år och han eftermonterar alltid sin 3-sits soffa. Den har hängt med i minst 3 bilar å kommer utsprungligen från en Iveco. Har suttit i Peugeot och nya å gamla Craftern. Brukar sitta där på en timme. Sammanfattat, köp den du hittar oavsett ursprung. Inget större jobb att anpassa .
 
Toppen